річний звіт про діяльність закладу освіти
ЗВІТ
директора Івашковецької гімназії Шаргородської міської ради Жмеринського району Вінницької області
«Про підсумки діяльності закладу протягом 2023-2024 навчального року»
1.Загальна інформація про заклад.
Івашковецька гімназія Шаргородської міської ради Жмеринського району Вінницької області є комунальною власністю Шаргородської міської ради. Управління та фінансування здійснюється відділом освіти і спорту Шаргородської міської ради, якому делеговані відповідні повноваження. На балансі закладу перебуває навчальне приміщення, їдальня та котельня, а також майно ліквідованого Конатковецького закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів- заклад дошкільної освіти Шаргородської міської ради. Основна будівля закладу прийнята в експлуатацію 1965 році, земельна ділянка, яка належить закладу має площу 1,5 га.
Протягом навчального року діяльність закладу освіти була спрямована на реалізацію положень Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», концепції НУШ та Державних стандартів освіти, згідно Річного плану роботи та реалізації Освітньої програми на навчальний рік та Стратегії розвитку навчального закладу.
У 2023-2024 н.р. у закладі працювало 20 педагогічних працівників (1 педагогічний працівник перебуває у відпустці по догляду за дитиною, до досягнення нею 3-х років), 14 працівників з числа обслуговуючого персоналу ( з них сторож з Конатковецького ЗЗСО мобілізований).
У цьому навчальному році навчання завершили 127 учнів (на початок навчального року було 128 учнів) у 1-9 класах. На виконання рішення 28 сесії 8 скликання Шаргородської міської ради від 05 червня 2023 року №623 заклад перейменовано на Івашковецьку гімназію Шаргородської міської ради Жмеринського району Вінницької області, затверджено Статут в новій редакції, 13.07.2023 року зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, також переоформлено всі документи, електронніий підпис та електронну печатку. До 1 класу на 2024-2025 навчальний рік зараховано 17 дітей.
2. Кадрове забезпечення.
У 2023-2024 н.р. штатними працівниками Івашковецька гімназія була забезпечена на 100%. Розстановка педагогічних кадрів здійснюється в цілому відповідно до фахової освіти педпрацівників.
Час диктує все нові і нові вимоги до вчителя, тому кожен учитель нашого закладу освіти вміє працювати з комп’ютером, використовує нові інформаційно-комунікаційні технології, ефективно забезпечуючи освітній процес. Широко використовуються комп'ютерний клас, ноутбуки, проектор, телевізори, принтери. Широко застосовуються в освітньому процесі різноманітні технології.
Всі педпрацівники мають повну вищу педагогічну освіту. Якісний склад педагогічних працівників:
Учителів вищої кваліфікаційної категорії – 2; І кваліфікаційної категорії – 15;
ІІ кваліфікаційної категорії– 4.
3. Методична робота.
Відповідно до річного плану роботи закладу у 2023-2024 н.р. педагогічний колектив працював згідно до вимог статей Конституції України, Законів України "Про освіту", "Про повну загальну середню освіту", Концепції нової української школи, Статуту закладу, інших нормативних документів, спрямованих на подальший розвиток освіти, створення умов для забезпечення рівного доступу до якісної освіти. У 2023-2024 навчальному році педагогічний колектив працював над науково-методичною проблемою «Формування інноваційного освітнього середовища на основі педагогіки партнерства в умовах реалізації компетентнісного підходу та принципу дитиноцентризму». Розв’язання проблеми і завдань закладу, затверджених на навчальний рік, дозволило колективу досягти певних успіхів у забезпеченні якості освітніх послуг, створенні умов для навчання і виховання учнів.
Надзвичайною особливістю роботи закладу у 2022-2023 н.р. було проведення освітнього процесу в умовах воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженого Законом № 2102-IX від 24.02.2022 року (з змінами, внесеними згідно з Указами Президента № 133/2022 від 14.03.2022 року, № 259/2022 від 18.04.2022 року, № 341/2022 від 17.05.2022 року, № 573/2022 від 12.08.2022 року, № 757/2022 від 07.11.2022 року, № 58/2023 від 06.02.2023 року, № 254/2023 від 01.05.2023 року, №451/2023 від 26.07.2023року, №734/2023 від 06.11.2023року, №49/2024 від 05.02.2024 року, №271/2024 від 06.05.2024 року ), викликаного повномасштабною війною росії проти України.
Незважаючи на усю складність освітнього процесу у 2023-2024 н.р. освітні навчальні програми виконані повністю. При отриманні сигналу «Увага! Повітряна тривога!», навчальні заняття переривались і здобувачі освіти та працівники йшли в укриття. Використовувалось два укриття: у гімназії на 50 місць для учнів 1-4 класів та у закладі дошкільної освіти (орендували) для решти здобувачів та працівників.
Протягом року у гімназії діяло 4 методичних об’єднання:
- методичне об’єднання вчителів початкових класів (керівник Здирко Л.І..);
- методичне об’єднання вчителів природничо-математичного циклу (керівник Здирко С.І.);
- методичне об’єднання вчителів суспільно-гуманітарного циклу (керівник Мельник Г.Г.);
- методичне об’єднання класних керівників (керівник Сенчишена Л.І.).
Кожне з методичних об’єднань проводило засідання згідно попередньо складеного графіка, які охоплювали актуальні питання щодо організації та покращення якості освітнього процесу в закладі.
Постійно проводилися консультації для педагогічних працівників адміністрацією закладу, керівниками методичних об’єднань з питань організації освітнього процесу, методичної роботи, ведення шкільної документації, використання під час планування та проведення уроків та позакласних заходів інновацій освіти.
Протягом 2023-2024 н.р. належна увага з боку керівництва закладу приділялась росту педагогічної майстерності вчителів через самоосвітню діяльність, курсову перепідготовку та атестацію педагогічних працівників.
Педагогічні працівники закладу постійно брали участь у онлайн-вебінарах, семінарах , тренінгах, конференціях. Згідно перспективного та річного графіка проходження курсової перепідготовки у 2023 році на базі Вінницької академії безперервної освіти курсову перепідготовку (дистанційно) пройшли 20 педагогічних працівників. Протягом перших 6 місяців 2024 року на базі Вінницької академії безперервної освіти курсову перепідготовку (дистанційно) пройшли 15 педагогічних працівників, та до кінця року згідно затвердженого графіка пройдуть решта – 4 педагогічних працівникамів.
Усі педагогічні працівники, які викладають у 5-6 класі (НУШ), та адміністрація гімназії пройшли підвищення кваліфікації вчителів та керівних кадрів, які реалізовуватимуть новий Державний стандарт базової середньої освіти з 20.10 по 22.12.2023 року.
Згідно перспективного та річного плану атестації педагогічних працівників у 2023-2024 н.р. успішно пройшли атестацію 7 педагогічних працівників закладу:
Пилипчук Тамара Петрівна, заступник директора з навчально-виховної роботи, відповідає займаній посаді.
Білецька Юлія Валеріївна, вчитель англійської мови, присвоєно кваліфікаційну категорію “Спеціаліст другої категорії”.
Поліщук-Пудрань Світлана Андріївна, вчитель історії та правознавства, присвоєно кваліфікаційну категорію “Спеціаліст другої категорії”.
Здирко Любов Іванівна, вчитель початкових класів, підтверджено кваліфікаційну категорію “Спеціаліст першої категорії”.
Люльчак Олена Василівна, вчитель початкових класів, підтверджено кваліфікаційну категорію “Спеціаліст першої категорії”.
Михальчук Василь Михайлович, вчитель фізичної культури. підтверджено кваліфікаційну категорію “Спеціаліст першої категорії”.
Федишен Віктор Петрович, вчитель фізики, підтверджено кваліфікаційну категорію “Спеціаліст першої категорії”.
4. Організація освітнього процесу
Організація освітньої діяльності у гімназії у 2023-2024 навчальному році здійснювалася відповідно до законів України «Про освіту», прийнятого 05 вересня 2017 року № 2145-VIII (із змінами), «Про повну загальну середню освіту», прийнятого 16 січня 2020 року № 463-IX (із змінами), постанов Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 87 «Про затвердження Державного стандарту початкової освіти» (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24.07.2019 № 688), від 23.11.2011 № 1392 «Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти» (із змінами, внесеними постановами Кабінету Міністрів України від 07.08.2013 року № 538 та від 26.02 2020 року №143), від 30 вересня 2020 р. № 898 «Про деякі питання державних стандартів повної загальної середньої освіти»; наказів Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 № 743 «Про затвердження Типових освітніх програм для учнів 1-2 та 3-4 класів закладів загальної середньої освіти», від 19.02. 2021 № 235 «Про затвердження Типової освітньої програми для 5 – 9 класів закладів загальної середньої освіти», від 20.04.2018 №405 «Про затвердження Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня», листа Міністерства освіти і науки України від 16.08.2023 № 1/12186-23 «Про організацію 2023/2024 навчального року в закладах загальної середньої освіти», Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти, затвердженого наказом МОЗ України від 25.09.2020 № 2205 (із змінами, внесеними наказом МОЗ України від 01.08.2022 №1371), постанови Кабінету Міністрів України від 28 липня 2023 року № 782 «Про початок навчального року під час воєнного стану в Україні», Статуту Івашковецької гімназії Шаргородської міської ради Жмеринського району Вінницької області.
Основним документом, що забезпечує досягнення учнями визначених відповідними Державними стандартами результатів навчання є освітня програма закладу загальної середньої освіти. У навчальному плані освітньої програми закладу освіти конкретизується розподіл годин інваріантного та варіативного складників.
Навчальний план Івашковецької гімназії Шаргородської міської ради Жмеринського району Вінницької області (далі – Івашковецького ліцею) складено:
ü для учнів 1-2-х класів відповідно до Типової освітньої програми, розробленої під керівництвом Шияна Р.Б., затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 № 743 (додаток 1);
ü для учнів 3-4-х класів відповідно Типової освітньої програми, розробленої під керівництвом Шияна Р.Б., затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 № 743 (додаток 2);
ü для учнів 5-6-го класу відповідно додатку №3 до Типової освітньої програми для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 19.02.2021 року №235 (додаток 3);
ü для учнів 7-9-х класів відповідно таблиці №1 до Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти II ступеня, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 року №405 (додаток 4);
ü для індивідуального навчання учениці 6-го класу відповідно додатку №14 до Типової освітньої програми для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 19.02.2021 року №235 (додаток 5).
Навчальний план Івашковецької гімназії складено відповідно до структури закладу освіти.
Навчання здійснювалося українською мовою. Режим роботи п’ятиденний, заняття проводилися в одну зміну.
Повністю вдалося розв'язати питання охоплення навчанням дітей мікрорайону закладу та здобуття ними повної загальної середньої освіти. Всі діти шкільного віку в мікрорайоні закладу (с.Івашківці та с. Конатківці) охоплені навчанням. Із 155 дітей шкільного віку 141 дитина навчається у ЗЗСО (128 – у нашій гімназії та 13 – у ліцеях нашої громади), 9 – у закладах вищої освіти, 5 – у закладах професійно-технічної освіти.
Для однієї учениці 6 класу було організовано навчання за індивідуальною формою (педагогічний патронаж), а також для учня 4 класу було організовано навчання за індивідуальною формою (сімейна форма).
З 01 вересня 2023 року продовжено інклюзивне навчання (інклюзивний клас) у 6 класі. Для успішної організації освітнього процесу учень з особливими освітніми потребами працюює з асистентом вчителя. Підготовлені профільні фахівці для проведення корекційно-розвиткових занять: практичний психолог, реабілітолог, логопед. Всі корекційно – розвиткові заняття проводились згідно розкладку та програм. У квітні 2024 року організацію інклюзивного навчання було перевірено відділом освіти і спорту Шаргородської міської ради, яка показала, що рівень роботи закладу по організації інклюзивного навчання дітей з ООП задовільний.
Для роботи з дітьми з ООП маємо деяку матеріально-технічну базу. Дитина, якіа охоплена інклюзивним навчанням, навчається за освітньою програмою закладу освіти адаптованою під її потреби. На кінець навчального року проведено повторну комплексну оцінку потреб учнів фахівцями ІРЦ. Протягом навчального року команда психолого-педагогічного супроводу працювала за Індивідуальною програмою розвитку для дитини з ООП. Було проведено розширене спільне засідання за участю адміністрації та колективу вчителів, батьків учнів з ООП з Шаргородським інклюзивно-ресурсним центром. Співпраця між батьками, педагогами, корекційними педагогами, учнем з ООП та фахівцями ІРЦ була системною та продуктивною. На кінець навчального року проведено повторне оцінювання труднощів дитини з ООП спільно із фахівцями ІРЦ.
Організація роботи із дитиною з ООП, яка навчались на педагогічному патронажі, була організованою та системною, на скільки можна було працювати, враховуючи складність ситуації, постійній зміні лікарських діагнозів та призначень, перебуванням на стаціонарному лікуванні та виїзних консультаціях, з сім’єю цієї дитини працювали наполегливо і цілеспрямовано, залучаючи фахівців поза гімназією.
Для учнів, які проживають у с. Конатківці було організовано підвезення. Підвезення учнів із села Конатковець до місця навчання і в зворотньому напрямку здійснювалося автобусом ПРАТ "Шаргородське АТП-10528" (договори №35 від 07.11.2023 року, №3 від 29.01.2024 року).
З 01 вересня 2024 року підвезення учнів здійснюватиметься шкільним автобусом, який передано гімназії згідно рішення 40 сесії 8 скликання Шаргородської міської ради №754 від 03 квітня 2024 року, наразі розтнемо оформлення всієї необхідної документації та реєстрації.
Оцінювання навчальної діяльності учнів здійснювалося відповідно до Критеріїв оцінювання та методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів освітньої діяльності. Адміністрація закладу постійно здійснює контроль за навчальними досягненнями учнів через моніторингове дослідження за такими напрямками: вивчення якості навчальних досягнень учнів за результатами семестрового та річного оцінювання; вивчення навчальних досягнень кожного класу окремо; встановлення рівня досягнень учнів класу з усіх предметів інваріантної частини навчального плану та ступеня засвоєння предметів варіативної частини; опрацювання результатів підсумкових контрольних робіт. Збирається також інформація про учнів, які мають рівень досягнень з одного-двох предметів нижчий основного свого рівня. Встановлюється, скільки ще учнів може навчатися на високому чи достатньому рівні, що це за учні і з якого класу. На основі зібраної інформації за І семестр проводився її аналіз і був складений прогноз якості знань на кінець року як по закладу, так і по кожному класу окремо. І як результат - рівень навчальних досягнень за ІІ семестр підвищився.
По завершенню 2023-2024 н.р. учні 1-8 класів переведені до наступного класу. 17 учнів 9 класу 7 червня буде випущено із закладу.
Якісний показник знань за 2023-2024 навчальний рік становить 64,2%, що на 0,9 % вищий, ніж попереднього року..
За наслідками навчання, виставленими річними оцінками, якість знань здобувачів освіти характеризується слідуючими цифрами :
2023-2024 н. р. |
5 клас |
6 клас |
7 клас |
8 клас |
9 клас |
По гімназії |
|
|
% |
||||||
Кількість учнів |
11 |
16 |
15 |
13 |
17 |
72 |
|
Високий |
0 |
4 |
0 |
1 |
1 |
6 |
8,3 |
Достатній |
4 |
3 |
5 |
2 |
5 |
19 |
26,3 |
Середній |
7 |
9 |
9 |
7 |
10 |
42 |
58,3 |
Початковий |
0 |
0 |
1 |
3 |
1 |
5 |
6,9 |
Якісний показник знань |
70,8 |
68,4 |
62,8 |
56,7 |
61,6 |
|
64,2 |
Середній бал |
8,5 |
8,2 |
7,5 |
7,0 |
7,4 |
7,7 |
|
Відсоток учнів на високому та достатньому рівнях |
36,3 |
43,8 |
33,3 |
21,4 |
35,3 |
|
34,3 |
Протягом 2023-2024 начального року проводився внутрішній моніторинг якості освіти з фізичної культури в 5-9 класах, музичного мистецтва та «Я досліджую світ» (технологічна галузь) в 1-4 класах, технологій у 5-6 класах та трудового навчання у 7-9 класах, основ правознавства 9 класі.
Стан викладання та рівень навчальних досягнень учнів 1-4 класів із музичного мистецтва та «Я досліджую світ» (технологічна галузь) достатній.
Стан викладання та рівень навчальних досягнень учнів з фізичної культури в 5-9 класах достатній. Середній бал за результатами моніторингу – 8,3 (за підсумками І семестру – 8,3), якісний показник – 69,3% (за підсумками І семестру – 69,3%), % учнів на високому і достатньому рівні – 96,9% (за підсумками І семестру – 96,9%).
Стан викладання та рівень навчальних досягнень учнів з технологій у 5-6 класах та трудового навчання у 7-9 класах достатній. Середній бал за результатами моніторингу – 9,0 (за підсумками І семестру – 8,2), якісний показник – 75,6% (за підсумками І семестру – 68,8%), % учнів на високому і достатньому рівні – 100,0% (за підсумками І семестру – 94,9%).
Стан викладання та рівень навчальних досягнень учнів 9 класу з основ правознавства достатній. Середній бал за результатами моніторингу – 7,5 (за підсумками І семестру – 7,5), якісний показник – 51,47% (за підсумками І семестру – 62,75%), % учнів на високому і достатньому рівні – 71,42% (за підсумками І семестру – 70,58%).
Державною службою якості осявіти у Вінницькій області проведено І із 3 етапів Моніторингу якості освітньої діяльності щодо створення інформаційно-цифрового простору закладів освіти та формування інформаційно-комунікаційної компетентності учасників освітнього процесу.
Значна увага приділялася роботі з обдарованими дітьми. Забезпечено участь учнів у І-ІІІ етапах Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін. Учні закладу залучалися до участі у олімпіадах, різноманітних конкурсах.
На підставі наказу відділу освіти і спорту від 26.12.2023 року №128 «Про підсумки проведення ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів для здобувачів освіти закладів загальної середньої освіти в 2023-2024 навчальному році», переможцями та призерами ІІ етапу олімпіад стали:
№ |
Предмет |
Місце |
Прізвище, ім’я призера |
Клас |
ПІП учителя |
1. |
Хімія |
1 |
Шпак Роман |
8 |
Савицький В.В. |
2. |
Трудове навчання |
1 |
Шпак Роман |
8 |
Здирко С.І. |
3. |
Математика |
2 |
Шпак Роман |
8 |
Фелишен В.П. |
4. |
Англійська мова |
2 |
Берещук Дарія |
9 |
Білецька Ю.В. |
5. |
Історія |
2 |
Кочерова Орина |
9 |
Поліщук-Пудрань С.А. |
6. |
Українська мова та література |
2 |
Гордєєва Анастасія |
7 |
Мельник Г.Г. |
7. |
З української мови ім.Т.Шевченка |
2 |
Гордєєва Анастасія |
7 |
Мельник Г.Г. |
8. |
З української мови ім.Т.Шевченка |
2 |
Кочерова Орина |
9 |
Мельник Г.Г. |
9. |
Хімія |
3 |
Гордєєва Анастасія |
7 |
Савицький В.В. |
10. |
Українська мова та література |
3 |
Шпак Роман |
8 |
Слюсарчук Л.П. |
11. |
Правознавство |
3 |
Кочерова Орина |
9 |
Поліщук-Пудрань С.А. |
12. |
З української мови ім. П. Яцика |
3 |
Швидюк Дар’я |
6 |
Пилипчук Т.П. |
13. |
З української мови ім. П. Яцика |
3 |
Гордєєва Анастасія |
7 |
Мельник Г.Г. |
14. |
З української мови ім. П. Яцика |
3 |
Кочерова Орина |
9 |
Мельник Г.Г. |
На підставі протоколу остаточних результатів ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з хімії та наказу Департаменту гуманітарної політики Вінницької ОДА від 26.02.2024 року №175-аг учень 8 класу Шпак Роман зайняв ІІ місце.
5. Державна підсумкова атестація.
У 2023-2024 н.р. відповідно до Закону України від 08.11.2023 року №3438-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо державної підсумкової атестації та вступної кампанії 2024 року» учні 4 та 9 класу були звільнені від ДПА У відповідній графі додатку про освіту учням 9 класу робиться запис “ звільнений(а)”.
6. Виховна та позакласна робота.
Виховна робота в закладі була організована у відповідності до
Закону України «Про освіту», Закону України «Про повну загальну середню освіту» від 16.01.2020 № 463-ІХ, Указу Президента України від 18.05.2019 №286/2019 «Про Стратегію національно-патріотичного виховання», постанови Кабінету Міністрів України від 30.05.2018 №453 «Державна соціальна програма «Національний план дій щодо реалізації̈ Конвенції ООН про права дитини», розпорядження Кабінету Міністрів України № 988-р від 14.12.2016 «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» зі змінами (розпорядження Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2018 р. № 592-р), наказу Міністерства освіти і науки України, від 31.10.2011 № 1243 «Про основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», листів Міністерства освіти і науки України від 24.08.2023 року № 1/12702-23 від 24.08.2023 року «Щодо організації виховного процесу в закладах освіти у 2023/2024 навчальному році», “Про деякі питання національно-патріотичного виховання в закладах освіти України” від 10.06.2022р. № 1/6267- 22, ЗаконуУкраїни «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18 грудня 2018 р. № 2657-VIIІ,
- Порядку реагування на випадки булінгу (цькування) та Порядком застосування заходів виховного впливу (затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 28.12.2019 № 1646, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 лютого 2020 за № 11/34394),
«Про запобігання та протидію домашньому насильству в умовах воєнного стану в Україні» від 30.05.2022 № 1/5735-22, «Про здійснення превентивних заходів серед дітей та молоді в умовах воєнного стану в Україні » від 1305.2022 р. № 1/5119-22, «Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти у 2023/2024 навчальному році» від 21.08.2023 р. №12492-23, «Про забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні» від 29.03.2022 р. № 1/3737-22, «Щодо запобігання торгівлі людьми в умовах воєнної агресії» від 25.03.2022 р. № 1/3663-22 «Щодо запобігання та протидії сексуальному насильству, пов’язаному зі збройною агресією російської федерації на території України» від 22.06.2022 р. № 1/6885-22, «Про Рекомендації щодо усунення ризиків торгівлі людьми у зв’язку з війною в Україні та гуманітарною кризою» від 14.06.2022 р. № 1/6355-22, Указу Президента України від 16.03.2022 року №143/2022 «Про загальнонаціональну хвилину мовчання за загиблими внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України» та інших нормативно-правових актів.
В жорстоких реаліях воєнного стану в Україні перед освітянами стоїть важливе завдання - об’єднання зусиль педагогічної та громадської спільнот на засадах взаєморозуміння, співробітництва щодо захисту прав та свобод, оволодіння дітьми універсальними цінностями та моделями поведінки, які складають основу світової культури. Відповідно до Закону України «Про освіту», Концепції Нової української школи виховання є невід’ємною складовою освітнього процесу, є наскрізним процесом, який охоплює усі сфери шкільного життя і має ґрунтуватися на цінностях. Особлива роль в організації виховної діяльності в закладі освіти належить класним керівникам. Єдність навчання, виховання і розвитку здобувачів освіти забезпечується спільними зусиллями всіх учасників освітнього процесу. Характер виховання повинен передбачати глибоке розуміння педагогом природи вихованців, їх індивідуальних рис і можливостей, поваги до особистості дитини, постійно дбати про її гармонійний розвиток, встановлення взаємин співробітництва в освітньому процесі. Успіх виховного процесу залежить від відносин між педагогом та здобувачем освіти, які повинні будуватися на основі співдружності, співробітництва і ділового партнерства.
Питання про стан виховної роботи у нашому закладі освіти постійно слухаються на нарадах при директорові, педрадах, методичній комісії класних керівників, загальношкільних зборах та конференціях і відображається у відповідних наказах. Виконуючи завдання і реалізуючи основні принципи виховної роботи, педагогічний колектив гімназії орієнтуються на нормативно - правову базу з питань виховної роботи. Для їх реалізації в закладі освіти був розроблений план виховної роботи освітнього закладу, який є додатком до річного плану гімназії, щомісячні плани та плани виховної роботи класних керівників. В організації освітнього процесу в умовах воєнного стану настала потреба іншого змісту та підходів до проведення виховної роботи, про що сказано в методичних рекомендаціях щодо організації виховної роботи в закладах освіти в 2023-2024 навчальних роках (лист МОН № 1/9105-22 від 10.08.2022). Основним цільовим напрямом стало забезпечення безпекової складової здоров'я особистості, забезпечення її фізичного, психічного, соціального і духовного благополуччя. Виходячи з цього основними напрямками та завданнями виховної роботи у 2023-2024 навчальному році були:
- надання здобувачам освіти базових знань з основ безпеки та формування поведінки правильних безпекових дій в умовах воєнного стану, навчити правилам збереження здоров’я, життя свого, оточуючих в разі бойових дій;
- надання психологічної підтримки, забезпечення психолого-педагогічного супроводу емоційно вразливих категорій осіб;
- протидія булінгу, запобігання домашньому насильству, запобігання та протидія торгівлі людьми.
- профілактика шкідливих звичок та девіантної поведінки
- сприяння розвитку учнівського самоврядування
- сприяння адаптації та емоційно-психологічної підтримки тимчасово внутрішньо переміщеним особам;
- формування рис і якостей «українця-переможця» у війні російської федерації проти України: - моральна стійкість, витримка, сила волі і твердість духу;
- здатність та вміння протистояти негативним емоціям, стресу, тривозі, почуттю небезпеки;
- співчуття, милосердя, взаємодопомога, волонтерство, відчуття себе громадянином.
В основу діяльності закладу освіти покладено принцип гуманізму, демократизму, незалежності від політичних, громадських та релігійних організацій, поєднання загальнолюдського і національного взаємозв’язку, розумового, морального, фізичного і естетичного виховання, науковості, диференціації, індивідуалізації змісту і форм освіти, розвиваючого характеру навчання.
На початку навчального року здобувачів освіти ознайомили з правилами внутрішнього розпорядку гімназії, проінформували про поведінку під час воєнного стану, використання мобільних телефонів та заборону тютюнопаління, споживання алкогольних напоїв тощо.
Постійно проводились заходи щодо інформування новин та найважливіших подій в гімназії, в державі, в світі, проводився аналіз відвідування здобувачами освіти навчальних занять.
З метою проведення цілеспрямованої профілактичної роботи серед учасників освітнього процесу з питань безпеки життєдіяльності, підвищення рівня інформаційно-роз’яснювальної діяльності з виховання поважного ставлення до безпеки і здоров’я людини як основи для реалізації успішного життя, опанування навичок безпечної поведінки в умовах воєнного стану в закладі освіти проходили тиждень знань з безпеки життєдіяльності «Обережно: небезпека!», тиждень безпеки дорожнього руху, тиждень безпечного інтернету, тиждень пожежної безпеки, тиждень безпеки дорожнього руху. Традиційно було проведено місячник «Увага! Діти на дорозі», місячник здорового способу життя. Підсумки проведених заходів відображено у відповідних наказах.
Перед канікулами для здобувачів освіти проводиться єдиний урок безпеки життєдіяльності «Правила поведінки під час канікул», де розглядаються правила поведінки в побуті, на вулиці, з незнайомими предметами, під час надзвичайних ситуацій тощо. Бесіди відображені у класних журналах та журналах інструктажів.
Важливим завданням кожного освітнього закладу в умовах воєнного стану стала підтримка і надання здобувачам освіти допомоги в нормалізації та стабілізації психічного стану як через особистий прояв посиленої уваги, вияв любові до здобувачів освіти, так і звертання до практичного психолога для подальшої психологічної підтримки тих здобувачів освіти, які цього потребували.
Від того, наскільки сприятливим та безпечним є освітнє середовище, залежить формування особистості, виховання її якостей, оволодіння необхідними вміннями та навичками, які так потрібні в сучасному житті.
З метою виховання почуття емпатії та переживання до дитини, яка зазнає насильства, розвитку вміння знаходити шляхи виходу зі складної ситуації, формування навиків відповідальної та безпечної поведінки і попередження поширення негативних явищ в учнівському середовищі, запобігання будь-яких проявів насильства в гімназії щорічно згідно річного плану роботи освітнього закладу та з метою привернення уваги громадськості до проблем попередження та подолання насильства в сім’ї, забезпечення рівних прав жінок та чоловіків, недопущення випадків насильства щодо дітей та підлітків в закладі освіти проходить акція «16 днів з протидії насилля». З метою проведення роз’яснювальної та навчальної роботи серед здобувачів освіти щодо запобігання торгівлі людьми в умовах воєнної агресії з в освітньому закладі проведено тиждень протидії торгівлі людьми.
У рамках відзначення Міжнародного дня толерантності практичним психологом та педагогом соціальним була проведена година спілкування «Сім’я, школа, друзі і я: больові точки». Головною метою якої було виховувати дружні відносини між дітьми та розвивати в дітей почуття емпатії, терпіння, доброти та поваги.
На стенді в коридорі освітнього закладу розміщено інформаційні матеріали про причини виникнення булінгу, дії батьків жертви булінгу, матеріали з питань рівних прав та можливостей чоловіків та жінок, попередження насильства в сім’ї та запобігання торгівлі людьми, інформація про телефони гарячої лінії. Затверджено заходи з охорони дитинства.
З метою підвищення рівня обізнаності учасників освітнього процесу з питань безпеки в умовах дії воєнного стану в країні та відповідальності за вчинення неправовірних дій в гімназії проведено просвітницьку роботу із здобувачами освіти та їх батьками, щодо відповідальності за вчинені протиправні учасників освітнього процесу під час дії режиму воєнного стану. Зокрема, проведено бесіди «Інформаційна безпека. Як не нашкодити своїм», «Обережно, ворожа атака! Небезпечні субкультури», тощо. Бесіди з батьками «Обов'язки та відповідальність батьків в умовах дії воєнного стану».
Систематично згідно плану, а також поза планом проводились засідання комісії з профілактики правопорушень, де розглядались питання відповідно плану та індивідуальні справи здобувачів освіти, які мають пропуски занять без поважних причин, порушують правила внутрішнього розпорядку гімназії та схильні до правопорушень.
Національно-патріотичне виховання є складовою виховного процесу, головною метою якого є набуття молодими громадянами соціального досвіду, готовності до виконання громадянських і конституційних обов'язків, успадкування духовних надбань українського народу, досягнення високої культури взаємин, формування особистісних рис громадянина Української держави.
Національно-патріотичне виховання наскрізно пронизує весь освітній процес, базується на національній історії, знанні та відстоюванні своїх прав, виконанні конституційних і громадянських обов’язків, відповідальності за власне майбутнє, добробут та долю країни, охоплює всіх учасників освітнього процесу, сприяє формуванню у здобувачів освіти та утвердженню у педагогів і батьків національних та загальнолюдських цінностей, особистісних якостей, що притаманні громадянину України.
Педагогічні працівники під час постійно акцентували увагу на тому, що патріотизм - це звичайний стан повсякденного життя людини, який виявляється не тільки під час надзвичайних ситуацій, а і у прагненні жити в Україні, розумінні необхідності дотримання конституційних та правових норм, володінням державною мовою, шанобливим ставленням до історії, культури та традицій українського народу.
Здобувачі освіти гімназії приймають активну участь в громадському житті закладу освіти і класу. Діти є досить активними та охоче беруть участь у різноманітних шкільних конкурсах і змаганнях. Результатом роботи співпраці класного керівника та активу учнівського самоврядування є демократичні стосунки у колективі, організація та проведення свят, виховних годин, конкурсів, створення дитячих проєктів, акцій.
За планом виховної роботи проводяться різноманітні заходи та форми роботи з реалізації Концепцій національно-патріотичного та громадянського виховання в закладі освіти, зокрема: заходи до Дня незалежності України; Дня партизанської слави, Дня захисників та захисниць України, Дня визволення України від фашистських загарбників, Дня Гідності і Свободи, Дня пам’яті жертв Голодомору, Дня збройних сил України, Дня Соборності, Дня пам’яті жертв Голокосту, Дня пам’яті героїв, що полягли під Крутами, Дня вшанування учасників бойових дій на території інших держав, Дня Героїв Небесної Сотні, Дня початку повномасштабного вторгнення росії на територію України, Дня Єднання, Дня початку антитерористичної операції на сході України, Дня пам'яті та примирення, Дня Героїв тощо.
Всеукраїнська акція «Засвіти свічку», Акція пам’яті, «Флешмоб пам’яті за загиблими внаслідок збройної агресії рф».
Флешмоб «Мандруй Україною» до Дня туризму, челендж «Хустку одягаю – перемогу закликаю» до Дня Української хустки, відео челендж «Дякую ЗСУ за мирне небо», інформаційна акція «Я маю право…», флешмоб на захист української мови «Без мови немає держави», флешмоб «Об’єднані Україною» (до Дня єднання), Акція «Нескорені. Пишаємося, боремося, чекаємо», Флешмоб «Вишиванка – мій генетичний код» (до Дня Вишиванки), тощо.
Створено стенд мужності та відваги: «Їх забрала війна».
Проведено конкурси малюнків та плакатів
Організовано зустрічі з військовими та волонтерами.
Уроки звитяги по класах «Сила нескорених!», «УПА – героїчна боротьба в історії України», «Перемога в ім’я життя», «Збройні сили України – захисники і опора країни», «Україна. Поступ свободи», «Мужність та відвага крізь віки», «Героїзм українських волонтерів», «Доброволець – герой сьогодення», «Народ мій завжди є, народ мій завжди буде», «Пам’ять заради майбутнього», «Нація нескорених: від козацтва до сьогодення»
Заходи до дня державного герба та гімну України.
Заходи в рамках місячника громадського виховання, зокрема проведено години спілкування по класах «Права і обов'язки членів родини. Родинні традиції і цінності», історично-літературна композиція «Україна – серце Європи», волонтерські акції «Маскувальна сітка», "Зігрій захисника", "Смаколики для поранених захисників України", "Окопні свічки".
Заходи в рамках місячника військово-патріотичного виховання, зокрема створено в бібліотеці гімназії інформаційний куточок «Партнерство заради миру»» проведено тренінгове заняття «Надання невідкладної допомоги пораненому», волонтерська акція «Від дитячого серця на фронт!».
Реалізація завдань виховної системи закладу відбувається за рахунок злагодженої співпраці педагогічного колективу, спланованої роботи педагога-організатора, класних керівників, класних колективів та батьків здобувачів освіти.
Велика увага приділяється плануванню і організації позаурочної навчально-виховної роботи з дітьми, підлітками в гімназії. Вивчення та врахування індивідуальних особливостей здобувачів освіти сприяє розвитку їх здібностей, талантів, навичок, самодіяльності, самоврядування, організації змістовного дозвілля і відпочинку.
Основними принципами роботи учнівського самоврядування в 2023-2024 навчальному році були:
- організація засідань активу та навчання активу;
- підвищення рівня вихованості учнів;
- залучення дітей до активної діяльності в позаурочний час;
- діяльність на засадах педагогіки партнерства;
- волонтерська діяльність.
Учнівське самоврядування гімназії регламентує свою діяльність на підставі нормативно-правових актів: Конституції України, Закону «Про освіту», «Про громадські організації», Статуту гімназії.
У гімназії діє учнівська Республіка ТЕМП, яка діє згідно статуту та розроблених положень, що регламентують їх діяльність. Учнівське самоврядування включає у себе об’єднання «Джурівці». Регламентує свою діяльність учнівська республіка на підставі статуту.
Керуючим органом є президент та шість комісій. Засідання учнівської республіки відбувається один раз на місяць згідно плану роботи складеного на семестр.
Основним принципом роботи учнівського самоврядування гімназії є: «Самі вирішили, самі зробили, самі відповідаємо». Мета і завдання втілюються через різноманітні заходи: конкурси, проєкти, виставки, спортивні змагання, інтелектуальні ігри тощо.
Заклад освіти розвивається і крокує в ногу з поступом життя, шукає нові шляхи оптимізації сучасного патріотичного виховання. Ми прагнемо забезпечити своїм вихованцям можливості розширення особистісних перспектив відповідно до демократичних тенденцій розвитку суспільства.
Незважаючи на воєнні загрози, учнівське самоврядування продовжує активно працювати.
Проводяться різноманітні шкільні конкурси, челенджі, флешмоби, квести, благодійні ярмарки, рейди-перевірки готовності здобувачів освіти до уроку, рейди-перевірки відвідування уроків, рейди-перевірки збереження шкільного майна, підручників тощо.
На виконання Указу Президента України №143 від 16 березня 2022 року «Про загальнонаціональну хвилину мовчання за загиблими внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України» лідери УС разом з педагогом-організатором проводять щоденно о 9 годині 00 хвилин загальнонаціональну хвилину мовчання за співвітчизниками, загиблими внаслідок збройної агресії російської федерації проти України.
Активно працює у гімназії методична комісія класних керівників. Протягом року всі класні керівники брали активну участь у роботі: збиралися на засідання для вирішення проблемних питань, проводили відкриті виховні заходи.
Центром виховної роботи є шкільна бібліотека. Систематично оформлювались тематичні інформаційні стенди, виставки, календар знаменних дат та святкових урочистостей.
Проводяться індивідуальні бесіди з батьками здобувачів освіти, які мають помітно знижений рівень успішності, батьківські збори.
Протягом року здобувачі освіти гімназії приймали участь у міських конкурсах, за що відзначені грамотами, подяками, дипломами:
- Міський фестиваль до Дня туризму – І місце(26.09.2023);
- Зіркова мрія (14.12.2023);
Протасова Олександра(4 клас) – ІІ місце (художнє читання);
Кульчаковський М.(7 клас) – ІІ місце (художнє читання);
Берещук Н.(9 клас) – ІІІ місце;
- Екологічний форум «Моя барвиста Шаргородщина»(21.03.24) (грамота);
- Міський фестиваль учительської та учнівської творчості «Проліски надії»(29.02 2024)
Ансамбль «Мрія» - ІІІ місце;
Ансамбль «Струмочок» - І місце;
Залозна Мар,яна – ІІ місце;
- Конкурс малюнків на протипожежну тематику (11.04.2024)
Ясенюк Єлизавета (7 клас) – І місце;
Герейло Мар,яна (2 клас) –ІІ місце;
Маселко Маргарита (8 клас) – ІІ місце;
Люльчак Анастасія (6 клас) – ІІІ місце;
- Військово-патріотична гра «Сокіл» («Джура») – ІІІ місце(30.05 2024);
Гімназіада.
1.Шахи –ІІІ місце Гордєєва А.
2.Легка атлетика Заболотний Андрій І місце стрибок у довжину з розбігу та ІІ місце 100 м.
І місце Шпак Роман 200 м ІІІ місце Даниленко Діана Стрибок у довжину з розбігу.
Пліч-опліч.
Баскетбол дівчата команда ІІІ місце.
Спортивне орієнтування. команда ІІІ місце.
Олімпійське лелеченя команда ІІІ місце.
Протягом навчального року у бібліотеці гімназії таки проводилися цікаві та змістовні заходи, в яких вихованці нашої гімназії приймали з задоволенням активну участь. Діти з охотою та великим інтересом щоденно відвідували бібліотеку з метою підбору та обміну прочитаних книг, з метою релаксації та відпочинку під час перерв.
Під час зимових канікул, отримавши у групах онлайн завдання «Літературна експедиція» ми з дітками створили збірку власних казок, легенд. Було оформлено і виставлено чимало вкладинок, книжкових виставок та полиць. Зокрема: «Радуйся земле», книжковий вернісаж «Соборна і свята , моя ти Україно», «Квіти у полі там, де Крути», «Уклін чолом народу, що рідну мову нам зберіг», «Видатні жінки епохи», «Весь світ- театер, і люди в ньому актори», «Для тих, хто любить читати», «Загляньмо в очі природі», «Чорнобиль- наш довічний біль», «І пам'ять про війну нам книга оживляє», «Я перед нею помолюсь, як перед образом святим».
Було проведено заходи до Всесвітнього дня читання, загальношкільний захід –пам’яті про трагічні події 2 річної давнини з початку «спеціальної військової операції». До 210 річниці від дня народження Т.Г.Шевченка підготовлено флешмоб читців з числа учнів та учителів «Єднаймо Україну Тарасовим словом». Для учнів 1 класу було підготовлено свято «Вливаємося в родину читачів». 23 квітня відбулася презентація подарункової книги шкільній бібліотеці «Це воює вона». З нагоди Дня Вишиванки діти активно вправлялися над виготовленням власноруч вишиванок, вправно справлялися з письмовими завданнями, співали пісень, демонстрували свої вишиванки.
24 листопада 2023 року в Івашковецькому ліцеї відбулася презентація книги про село "Івашківці у серці назавжди", авторами якої є колектив вчителів на чолі із Здирко Л.І., яка ще також із Здирком С.І були учасниками обласного фестивалю «всі ми діти твої, Україно!».
7. Правовиховна робота та робота психологічної служби
У гімназії у 2023-2024 н.р. з учнями було організовано такі форми правового навчання і виховання:
- тематичні загальношкільні лінійки та класні години;
- бесіди на правову тематику;
- анкетування;
- уроки правознавства;
- олімпіади з правознавства;
- індивідуальні бесіди з важковиховуваними учнями;
- відвідування проблемних сімей вдома.
Одна учениця 8 класу належить до категорії осіб, які опинилися у важких сімейних обставинах і з даною ученицею проводиться робота працівниками гімназії, ювенальної поліції, служби у справах дітей.
Протягом навчального року працювала психологічна служба у складі практичного психолога та педагога соціального (по 0,5 ставки).
Працівники ПС організовували свою діяльність відповідно до Положення про психологічну службу у системі освіти України, затвердженого Наказом МОН України від 22.05.2018 року №509, зареєстровано у Міністерстві юстиції України 31 липня 2018 року за №885/32337, методичних рекомендацій, викладених у листі Міністерства освіти і науки України від 21.08.2023 №1/12492-23 «Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти у 2023/2024 навчальному році» та листа Департаменту гуманітарної політики Вінницької облдержадміністрації від 14.09.2023 року №01.01.1-4560 «Про організацію діяльності працівників психологічної служби системи освіти територіальних громад Вінницької області у 2023-2024 навчальному році».
Протягом І семестру здійснювався психологічний супровід адаптаційного періоду учнів 1 класу та вивчення рівня готовності до навчання у гімназії. З першокласниками проводилися заняття з розвитку дрібної моторики, розвитку психічних процесів, ігри для згуртування, арт-терапевтичні вправи для покращення процесу адаптації.
У жовтні була здійснена діагностика п’ятикласників щодо визначення рівня адаптованості. Результати обговорювалися на педагогічній раді. З учнями із низьким рівнем адаптованості та підвищеною тривожністю проводилися індивідуальні заняття.
Упродовж 2023-2024 року з учнями нашої гімназії щомісяця проводилися години психолога та педагога соціального, які мали на меті психологічну просвіту здобувачів освіти та формування здорового способу життя, індивідуальні консультації учнів, батьків та педагогів. Із класними керівниками здійснювалися бесіди за результатами діагностики. Постійно здійснювалася співпраця з соціальними службами, органами місцевого самоврядування, ювенальною поліцією та іншими організаціями.
Здійснювали постійно соціально-педагогічний та психологічний супровід інклюзивного та індивідуального навчання дітей, консультативну та просвітницьку роботу їхніх батьків та батьків різних пільгових категорій.
Згідно річних планів за 2023-2024 рік були проведені такі тематичні тижні:
1. Тиждень запобігання та протидії булінгу з 25 по 29 вересня;
2. Тиждень толерантності з 13 по 17 листопада;
3. Акція «16 днів проти насильства» з 25 листопада по 10 грудня 2023 року;
4. Тиждень доброчесності з 27 листопада по 9 грудня;
5. Тиждень психології з 22 квітня по 26 квітня 2024 року;
6. Тиждень морального виховання з 9 по 13 жовтня 2023 року;
7. Профорієнтаційний тиждень з 20 по 24 листопада 2023 року.
У період воєнного стану особлива увага зверталася на необхідність психологічної підтримки дітей. Для цього використовувалися відповідні матеріали, що розміщувалися на сайті МОН України та інших ресурсах в мережі Інтернет.
8. Соціальний захист.
Соціальна підтримка дітей пільгових категорій, що навчаються у закладі, проводиться згідно діючим законодавством. 2 рази на рік складаються та поновлюються списки учнів соціально - незахищених категорій. Це категорії дітей інвалідів (3 учнів), дітей з особливими освітніми потребами (2 учні), з багатодітних сімей (29 учнів), з малозабезпечених сімей (8 учнів), сімей учасників АТО (ООС) (17 учнів), з сімей батьки яких мобілізовані (11 учнів), внутрішньо-переміщені особи (2 учні).
Ці діти постійно перебувають у центрі уваги адміністрації закладу. Для них була організована участь у новорічних заходах з подарунками, різних акціях, поїздках до Вінниці на виставу тощо.
За кошти Шаргородської міської ради діти з особливими освітніми потребами, з малозабезпечених сімей та сімей учасників АТО (ООС) та внутрішньо-переміщені особи отримували одноразове безкоштовне гаряче харчування у шкільній їдальні з розрахунку 24 грн. протягом І та ІІ семестру за обід. Учням 5-11 класів із багатодітних сімей батьківська плата за харчування зменшена на 50%.
9. Співпраця з батьками.
Виховання учня у закладі освіти і сім'ї – щоденний нерозривний процес. Тому педагогічний колектив працює у тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших умов для розвитку школяра. Батьки є соціальним замовником закладу освіти, а тому беруть активну участь у освітньому процесі. Вони є учасниками позакласних заходів, пов’язаних зі світом захоплень, родинними святами.
Класні керівники тісно співпрацюють з сім'ями своїх вихованців: відвідують дитину вдома, спілкуються з родиною. Свої спостереження заносять до щоденника психолого-педагогічних спостережень.
10. Збереження і зміцнення здоров'я учнів та працівників.
Медичне обслуговування та працівників закладу організовано відповідно до нормативно-правової бази. Для медичного забезпечення учнів та вчителів, працівників у закладі обладнано медичний кабінет, де працює медична сестра.
Медичне обслуговування учнів та працівників закладу здійснюється на базі КНП Шаргородської міської лікарні та КНП Шаргородський центр первинної медико-санітарної допомоги. Щорічно діти проходять медичне обстеження. Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок лікувальної установи формуються медичні групи для занять фізичною культурою, а також уточнені списки учнів підготовчої, основної групи та групи звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рік. Згідно з оглядом лікарів протягом 2023-2024 навчального року розподіл учнів на групи здоров’я наступний:
98 учнів – основна група
25 учнів – підготовча група
5 учнів – спеціальна група
Звільнених учнів немає. Відповідно до цих списків видано наказ по закладу про розподіл учнів за групами здоров’я для занять фізичною культурою.
Працівники закладу щорічно проходять медичний огляд до початку нового навчального року. Працівники їдальні проходить медогляд 2 рази на рік. На проходження медичного огляду кожному працівнику виділяється 2 дні. Проходження медогляду фіксується у медичних книжках відповідного зразка, які зберігаються у сестри медичної закладу.
Протягом навчального року для медичного кабінету за кошти місцевого бюджету придбано лікарські препарати на суму 7 000 гривень. Радою профспілки працівників освіти Шаргородського району придбано та надано гімназії тонометр.
У цьому навчальному році у зв’язку із запровадженням воєнного стану в Україні оздоровлення дітей у пришкільному таборі проводитися не буде.
11. Стан охорони праці та безпеки життєдіяльності.
Робота з охорони праці , безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час освітнього процесу визначається у діяльності педколективу як одна із пріоритетних і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Положення про організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників в установах та закладах освіти, затвердженого наказом МОН України від 26.12.2017 року №1669, Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров'я від 25.09.2020 № 2205 (із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства охорони здоров'я № 1984 від 20.09.2021, № 1371 від 01.08.2022) зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10 листопада 2020 р. за № 1111/35394, та інших численних нормативних актів, які регламентують роботу школи з цих питань.
На початок 2023/2024 навчального року були оформлено акт готовності закладу до нового навчального року, акт перевірки готовності укриття, паспорт безпеки гімназії. В закладі наявні посадові інструкції працівників, інструкції з охорони праці , безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки. Один раз в 6 місяців проводяться первинні інструктажі 1 раз на 6 місяців для всього колективу гімназії. В закладі наявний журнал реєстрації вступного інструктажу, інструктажів на робочому місці з працівниками, журнал реєстрації вступного інструктажу з пожежної безпеки з працівниками, журнал реєстрації вступного інструктажу з цивільного захисту, пожежної безпеки та дій у надзвичайних ситуаціях з працівниками, журнал реєстрації первинного, повторного, цільового, позапланового інструктажу на робочому місці з працівниками, журнал реєстрації первинного, повторного, цільового, позапланового інструктажу з пожежної безпеки з працівниками, журнал реєстрації інструктажів з цивільного захисту, пожежної безпеки та дій у надзвичайних ситуаціях з працівниками. У всіх журналах наявні записи про проведення інструктажів та підписи працівників про ознайомлення з ними.
Річний план роботи на 2023/2024 н.р. містить відповідний розділ «Забезпечення комфортних і безпечних умов навчання і праці», де сплановані заходи з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності учнів та запобігання всіх видів дитячого травматизму. В ході аналізу роботи закладі протягом 2023/2024 навчального року з’ясовано, що робота закладу була спрямована на проведення дієвих заходів з учасниками освітнього процесу щодо профілактики нещасних випадків в період військового стану під час навчання в очному режимі та в режимі онлайн і, як результат, формування у школярів свідомої мотивації до безпечної поведінки в період військового часу.
Реалізація завдань профілактичної роботи з безпеки життєдіяльності здійснювалася через низку заходів.
Видано накази, що регулюють питання охорони праці та безпеки життєдіяльності.
Частка педагогічних працівників закладу освіти, ознайомлених з наказами щодо упорядкування роботи з безпеки життєдіяльності складає 100%.
Організовано навчання учнів 1-9-х класів за циклограмою бесід з основ безпеки життєдіяльності. Програму бесід закладі протягом 2023/2024 н.р. в основному виконано, майже у всіх електронних класних журналах на відповідних сторінках наявні відповідні записи про їх проведення.
Класними керівниками 1-9-х класів 01.09.2023 проведено вступний та первинний інструктажі з безпеки життєдіяльності перед початком навчального року, первинний інструктаж перед початком осінніх, зимових, весняних та літніх канікул, 04.09 – Єдиний день безпеки дорожнього руху, в рамках якого проведено уроки в 1-9 класах на тему “Безпека на дорозі - безпека життя”. Регулярно відбуваються цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями, олімпіадами, конкурсами тощо. Оформлено журнали обліку всіх видів інструктажів з безпеки життєдіяльності учнів.
Класними керівниками 1-9-х класів проводились бесіди з учнями з профілактики побутового травматизму: правил дорожнього руху, правил поведінки на воді та поблизу водосховищ; правил поводження з газовими приладами та електроприладами; вибухонебезпечними предметами, вогнепальною зброєю, правил профілактики отруєнь та протимінної безпеки, правил поведінки в умовах воєнного стану та під час сигналу «Увага! Повітряна тривога». Частка учнів, з якими протягом року проведено тематичні і додаткові бесіди з безпеки життєдіяльності та вступний та первинний інструктажі складає 100%, про що є відповідні записи в класних журналах обліку всіх видів інструктажів з безпеки життєдіяльності учнів.
Ознайомлення учнів з правилами безпечної поведінки у військовий час проводилося у вигляді різних заходів у очній формі. Частка здобувачів освіти, ознайомлених з правилами поведінки під час воєнного часу складає 100%.
Протягом навчального року систематично проводилась робота з батьками. На батьківських зборах (вересень – грудень, травень) обговорювались питання щодо запобігання всім видам дитячого травматизму у період освітнього процесу та у позаурочний час. Відповідно до результатів опитування частка батьків, ознайомлених з роботою закладу освіти щодо запобігання травмування учнів складає 80%.
Питання організації та проведення роботи з безпеки життєдіяльності заслуховувались на нараді при директорові (вересень, листопад, березень), засіданні педради (серпень, січень), МО класних керівників (вересень).
Документація, що упорядковує роботу гімназії з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності учнів ведеться відповідно до нормативних вимог.
З правилами безпечної поведінки діти також ознайомлюються під час вивчення інтегрованого курсу «Здоров’я, безпека та добробут» у 5-6 класах та предмета «Основи здоров’я» у 7-9 класах (учитель Здирко С.І.).
Кожна класна кімната, кабінет має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Також у приміщенні розміщено кілька стендів по безпечній поведінці. На видному місці розміщені на кожному поверсі та у класних кімнатах плани евакуації на випадок пожежі. В кожному класі оформлений куточок з безпеки життєдіяльності.
Випадків, пов'язаних з порушенням охорони праці, у колективі гімназії, на робочих місцях, під час організації навчально-виховного процесу 2023-2024 навчального року не виявлено. В закладі проводиться значна робота по виконанню заходів з профілактики травматизму. Однак, 15квітня 2024 року стався нещасний випадок під час перерви з учнем 2 класу, в результаті чого стався перелом руки. Проведено розслідування, оформлено всі необхідні документи. Учень одужав. Аналіз отриманих мікротравм та нещасних випадків свідчить про те, що найбільше діти травмуються в гімназії під час перерв, а в побуті найбільше діти страждають через пустощі та безконтрольність з боку батьків.
Відповідно до розроблених заходів з учасниками навчально-виховного процесу проводяться інструктажі, бесіди, вікторини, дискусії, місячники, тижні з безпеки життєдіяльності та дорожнього руху, місячники. У гімназії було проведено ряд навчально - виховних заходів з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності, а саме: місячник «Увага! Діти на дорозі!» (05.09-05.10.2023р.), місячник цивільного захисту (15.99-15.10. 2023р.), тижні безпеки учасників дорожнього руху (13 – 20.11.2023 та 06-10.05.2024), з безпеки життєдіяльності (27.11 – 04.12.2023 та 15-19.04.2024), Тиждень охорони праці (22-29.04.2024), День цивільного захисту (18.04.2024). Всі заплановані заходи в основному проведені.
При проведенні як гімназійних, так і районних масових заходів, у гімназії призначаються особи, відповідальні за збереження життя і здоров'я учасників на кожній ділянці роботи. У листопаді та квітні проведено практичні заняття по евакуації учнів і працівників на випадок пожежі згідно планів евакуації. Робота педагогічного колективу та працівників навчального закладу з питань профілактики травматизму знаходиться на контролі адміністрації закладу.
В закладі облаштовано клас безпеки, забезпеченість якого складає 70%. У класі безпеки педагогічні працівники проводять різноманітні заходи з безпеки життєдіяльності та охорони праці, в тому числі і з правил поведінки та алгоритму дій в умовах воєнного стану. Відповідно до наказу по закладу затверджено Алгоритм дій в разі оголошення сигналу «Увага! Повітряна тривога!». В закладі облаштовано укриття на 50 місць та на 120 місць орендуємо укриття у закладі дошкільної освіти. Під час отримання сигналу «Увага! Повітряна тривога!» всі навчальні заняття, класні години, конкурси, змагання тощо перериваються і всі здобувачі освіти та працівники організовано переходять в укриття. Таким чином, на основі аналізу профілактичної роботи із запобігання дитячому травматизму можна зробити висновок, що всі заплановані заходи в основному виконані, робота ведеться на задовільному рівні.
Відповідно до наказу по закладу затверджено Алгоритм дій в разі оголошення сигналу «Увага! Повітряна тривога!». В закладі облаштовано укриття на 50 місць та на 120 місць орендуємо укриття у закладі дошкільної освіти. Під час повітряної тривоги навчальні заняття переривалися і здобувачі освіти та працівники переходили в укриття.
У березні 2024 року проведено технічне обслуговування та перезарядка вогнегасників, проведено також навесні дератизацію та дезінсекцію приміщень.
12. Організація харчування учнів у закладі
З метою чіткої організації режиму дня, який відповідає віковим нормам учнів, збереження здоров’я й попередження харчових та інфекційних захворювань, у закладі організовано гаряче харчування учнів 1-9-х класів. На базі їдальні організовано одноразове харчування дітей за рахунок коштів з бюджету Шаргородської міської ради та батьківських коштів.
У Івашковецькій гімназії організовано харчування учнів гімназії відповідно до Закону України «Про освіту», статті 20 п.7 Закону України «Про повну загальну середню освіту», розділу VI, VIII Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти, затвердженого наказом МОЗ України від 25.09.2020 № 2205 «Про затвердження Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти» (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 10 листопада 2020 р. за N 1111/35394), норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 року № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» ( із змінами, внесеними згідно з Постановами КМУ № 786 від 28.07.2021року, № 871 від 18.08.2021 року, №549 від 01.06.2023 року), рішення 24 позачергової сесії 8 скликання Шаргородської міської ради від 21.10.2022 №527 «Про встановлення розміру батьківської плати за харчування дітей у закладах дошкільної освіти та організацію харчування у закладах загальної середньої освіти на території Шаргородської міської територіальної громади», наказу по гімназії від 01.09.2024 №92-о «Про організацію харчування здобувачів освіти закладу у 2023-2024 навчальному році».
У річному плані роботи закладу у розділі ІІ «Освітнє середовище закладу освіти» наявний підрозділ з питань організації харчування 2.1.3.5 «Заходи щодо організації харчування здобувачів освіти.
На виконання заходів щодо організації харчування в гімназії, згідно плану роботи закладу протягом 2023/2024 навчального року було призначено відповідального за організацію та облік безкоштовного харчування, організовано роботу щодо підготовки їдальні до початку навчального року, оформлено інформаційні куточки для учнів та батьків щодо харчування дітей, соціальним педагогом та класними керівниками оновлено бази даних дітей, які потребують пільгового харчування.
Документи для надання дітям безкоштовного харчування оформлені нормативно. Своєчасно вносились зміни до організаційних наказів у разі прибуття чи вибуття учнів, зміни в умовах харчування дітей пільгових категорій.
Відповідальними особами за організацію харчування в гімназії є Пилипчук Т.П., заступник директора з навчально-виховної роботи та Шведюк Л.Ю., педагог соціальний.
Відповідно до санітарних правил і норм сестра медична Андрійчук Світлана Яківна, здійснювала щоденний контроль за якістю продуктів, що надходять до їдальні, умовами їх зберігання, дотримання термінів реалізації і технології виготовлення страв, санітарно-протиепідемічним режимом харчоблоку, фактичним виконанням щоденного меню.
У гімназії розроблено та затверджено графік харчування учнів у їдальні, дотримується режим харчування з урахуванням вимог до організації та забезпечення різними видами харчування учнів. Під постійним контролем адміністрації питання чергування вчителів у їдальні під час прийому їжі дітьми.
На початку навчального року в гімназії створено бракеражну комісію та групу контролю за якістю харчування дітей зі складу вчителів, батьків та сестри медичної.
Бракеражна комісія здійснювала щоденний контроль за якістю готових страв.
Бракеражний журнал заповнюється своєчасно. Щоденні проби зберігаються в холодильнику на харчоблоці, підписані.
Харчові продукти, що поступали на харчблок, відповідали вимогам нормативно-технічної документації і супроводжувалися документами, що встановлюють їх якість і безпечність. Не допускалося приймання харчових продуктів без супроводжувальних документів, з минулим строком зберігання, з ознаками псування.
Забезпечувала продуктами харчування ФОП Ющишена Л.В. на основі договорів №1-ПХ від 07.03.2023 року та №12 від 15.02.2014 року.
При забезпеченні продуктами харчування ФОП Ющишена Л.В. керувалася вимогами санітарного законодавства. Харчування учнів організовувалося у відповідності чотирьох тижневого перспективного меню погодженого заступником начальника Жмеринського районного управління ГУДПСС в Вінницькій області Т. Кушнір. На основі зазначеного меню сестра з медична Андрійчук С.Я. спільно з кухарем та комірником склали щоденне робоче меню та меню-розкладки. Щоденне меню знаходиться на інформаційному стенді в залі їдальні.
Режим і санітарний стан їдальні відповідає встановленим нормам. Збереження продуктів харчування здійснюється у відповідності до санітарних норм. Технологічне обладнання та інвентар для прибирання промарковані. Миючі засоби у наявності. Медичні книжки співробітників їдальні відповідають вимогам. Обладнання їдальні відповідає встановленим нормам. Здійснюється контроль за якістю та безпекою, дотриманням умов зберігання та реалізації продуктів.
Маркування посуду відповідає санітарно-гігієнічним нормам. У гімназії є ванни для миття посуду, проводиться дезінфекція всього посуду, прожарювання столового інвентарю. На харчоблоці наявні всі необхідні інструкції та графік прибирання приміщення. Прибирання обідньої зали проводиться вчасно згідно вимог санітарного законодавства.
У закладі навчалося 128 учнів. Приготування та реалізація готових страв здійснюється працівниками: 1 кухар, 1 підсобний робітник.
У закладі санітарно-гігієнічні умови функціонування обідньої зали та харчоблоку виконуються. Санітарний стан приміщення задовільний. Технологічне обладнання харчоблоку знаходиться у робочому стані. Повністю забезпечений необхідною кількістю посуду який промаркований та використовується за призначенням. Продукти харчування зберігаються згідно з умовами їх зберігання при відповідній температурі з урахуванням товарного сусідства і дотриманням термінів їх реалізації. Наявні 2 холодильника.
Наявний Паспорт харчоблоку гімназії з урахуванням вимог Санітарного регламенту для ЗЗСО.
Куточок для миття рук знаходиться у коридорі при вході в їдальню.
Гарячим харчуванням за кошти місцевого бюджету охоплені учні 1-4 класів та всі діти пільгової категорії з числа учнів 5-9 класів. Учні5-9-х класів, що не підлягають пільговим категоріям, харчуються за кошти батьків.
Облік дітей, охоплених харчуванням, здійснювали класні керівники та сестра медична.
Стан охоплення харчуванням учнів у гімназії протягом 2023/2024 н.р.
Всього учнів |
Охоплено учнів |
Харчуються за кошти: |
||
гарячим харчування |
(%) від загальної кількості учнів |
місцевих бюджетів |
Власні кошти |
|
128 |
116 |
91,3% |
77 |
39 |
Гарячим харчуванням охоплено:
116 учні 1-9 класів, у тому числі 1-4 класи – 54 учні та 5-9 класів пільгових категорій 23 учні, 5-9 класів, яким плата за харчування зменшена на 50% - 8 учнів, 5-9 класів за батьківську плату - 31 учень.
З 01.09.2023 по 12.12.2023 використано160405 гривень бюджетних коштів, наданих на харчування, з 15.01.2024 року по 31.05.2024 року використано 104982,7 гривень бюджетних коштів, наданих на харчування із 150000гривень виділених (залишок – 45017,3 гривень). Всього за навчальний рік – 265387,7 гривень.
З 01.09.2023 по 12.12.2023 використано30357,37 гривень батьківських коштів, наданих продуктами харчування, з 15.01.2024 року по 31.05.2024 року використано 28019,18,7 гривень батьківських коштів, наданих продуктами харчування. Всього за навчальний рік – 58376,55 гривень.
Вартість одноразового гарячого харчування - 24 грн. 00 коп. за кошти місцевого бюджету та 20 грн. 00коп. за кошти батьків,що надаються продуктами харчування. Дотримання норм харчування 100 %.
16 січня 2024 року у закладі моніторинговою групою, утвореною наказом відділу освіти і спорту Шаргородської міської ради в гімназії було проведено моніторинг стану організації харчування в закладі. За результатами моніторингу встановлено, що з закладі наявні накази по харчуванню, журнали: журнал щоденного обліку здобувачів освіти, які харчуються, журнал здоров’я працівників їдальні (харчоблоку), журнал обліку виконання норм харчування, журнал відходів. бракеражний журнал харчових продуктів, що надійшли від постачальника харчових продуктів. Також наявні і оформлені згідно вимог щоденне меню, меню-розклад, технологічна документація на страви та вироби. Чотиритижневе сезонне меню відповідає рекомендованому МОЗ.
Питання організації харчування розглядалось на загальношкільних батьківських зборах, нарадах при директору. Виконуються норми харчування.
Також було проведено опитування серед дітей, працівників закладу щодо вивчення стану харчування та покращення умов харчування, змін у меню. Аналізуючи результати опитування можна зробити висновки, що в цілому їжа у їдальні смачна, корисна, завжди тепла. Учні, та персонал навчального закладу задоволенні якістю та поживними властивостями приготовлених страв їх подачею та культурою обслуговування. За результатами проведеного моніторингу, організацію харчування учнів у 2023-2024 навчальному році у закладі освіти вважати задовільною.
06.03.2024 року фахівцем Жмеринського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області здійснено моніторингове обстеження щодо дотримання вимог законодавства. За результатами обстеження встановлено, що в цілому в гімназії дотримуються вимог законодавства та було виявлено незначні порушення, які протягом трьох днів було усунено.
Поряд із цим в ході моніторингу виявлено і ряд недоліків. Не повністю виконуються норми вживання окремих категорій продуктів. Не впроваджено процедури, засновані на принципах НАССР. Потребують заміни меблі, відсутня штучна вентиляція. Недостатнім є охоплення гарячим харчуванням учнів 5-9 класів за батьківські кошти.
13. Фінансово-господарська діяльність
Будівля закладу прийнята в експлуатацію у 1965 році. Адміністрація закладу разом з колективом, батьками постійно працює над удосконаленням і зміцненням матеріально-технічної бази, підтриманням її у належному робочому стані. Роботи виконувалися силами обслуговуючого персоналу.
Фінансування потреб закладу здійснюється Шаргородською міською радою.
За рахунок батьківських коштів матеріалами здійснюються ремонти та підготовка класних кімнат та коридорів до навчального року, а також утримання закладу в належному стані протягом навчального року. Велика подяка батькам за розуміння наших проблем.
Використано коштів з місцевого бюджету
протягом 2023-2024 навчального року
· Підвіз учнів – 75 666,48 гривень. Підвіз здійсювався згідно укладеного договору з Шаргородським АТП.
· Виніс 3 лічильників – 18 430, 97 гривень;
· За електроенергію – 83 571,7 гривень (40 327, 76 + 43 243,94; 8 798кВт + 5 509 кВт);
· За водопостачання – 7 689 гривень;
· Придбання 9 телевізорів – 75 928, 72 гривень;
· Придбання 5 крейдяно-маркерних магнітних дощок – 25 696,90 гривень;
· Придбання лікарських препаратів – 7 000 гривень;
· Поновлення електронних ключів закладу – 2 230 гривень;
· Обслуговування програми «Курс. Школа» - 2 250 гривень;
· Технічне обслуговування вогнегасників – 2 375 гривень;
· Дератизація та дезінсекція приміщень – 937,2 гривень;
· Виготовлення документів про освіту – 1 335 гривень;
· Виготовлення електронного варіанту технічної документації на будівлі гімназії – 2 000 гривень;
· Зберігання підручників – 2 800 гривень.
Використано інших коштів, в тому числі зароблених самостійно, батьківської дороги. допомоги педпрацівників
протягом 2023-2024 навчального року
· Зароблено коштів на збиранні яблук для придбання колонки в гімназію 16 250 гривень;
· Спонсорська допомога педпрацівників установлення телевізорів, на ремонт та заміна приладів, що вийшли з ладу тощо – 25 000 гривень;
· Батьківська допомога матеріалами на внутрішні вбиральні, їдальню, укриття – 17 292 гривні.
Також від СХК «Вінницька промислова група» всі учні 1-9 класів отримали новорічні подарунки до Дня Святого Миколая.
Чималий внесок зроблено колективом закладу на потреби ЗСУ. Колективом гімназії надано матеріальну допомогу на підтримку воїнів ЗСУ на суму 17 000 гривень, а профспілковим комітетом закладу на суму 5 500 гривень.
14. Управлінська діяльність.
Управління закладом здійснюється згідно Стратегії розвитку, річного плану роботи, плану внутрішкільного контролю та календарних планів вчителів-предметників і планів виховної роботи класних керівників. Така система планування, що відпрацьована у закладі і заснована на взаємодії усіх ланок та учасників освітнього процесу, забезпечує координацію їх діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та взаємовдосконаленню освітнього процесу й забезпечує планомірний розвиток школи.
У закладі в наявності є усі нормативно-правові документи, що регламентують діяльність у закладі загальної середньої освіти. З підключенням закладу до мережі Інтернет (у тому числі із застосуванням Wi-Fi) стало можливим користуватися матеріалами сайтів Міністерства освіти і науки України , департаменту освіти і науки Вінницькької ОДА, ВАБО, сайтами інших закладів освіти, що дає можливості оперативно користуватися інформацією, знайомитися новими документами.
Вся робота закладу висвітлюється на веб-сайті закладу. Відповідно до статті 30 Закону України «Про освіту» Прозорість та інформаційна відкритість закладу освіти на веб-сайті закладу розміщено і надано доступ до такої інформації та документів:
ліцензії на провадження освітньої діяльності;
сертифікати про акредитацію освітніх програм;
структура та органи управління закладу освіти;
кадровий склад закладу освіти згідно з ліцензійними умовами;
освітні програми, що реалізуються в закладі освіти, та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою;
територія обслуговування, закріплена за закладом освіти його засновником;
ліцензований обсяг та фактична кількість осіб, які навчаються у закладі освіти;
матеріально-технічне забезпечення закладу освіти;
результати моніторингу якості освіти;
річний звіт про діяльність закладу освіти;
правила прийому до закладу освіти;
умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами;
перелік додаткових освітніх та інших послуг, їх вартість, порядок надання та оплати;
правила поведінки здобувача освіти в закладі освіти;
план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;
порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти;
порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування);
інша інформація, що оприлюднюється за рішенням закладу освіти або на вимогу законодавства.
Академічна доброчесність є невід’ємною складовою забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти. Для реалізації політики академічної доброчесності у гімназіїі був розроблений відповідний план заходів. різноманітні заходи з метою забезпечення дотримання принципів академічної доброчесності. Вчителі-предметники під час здійснення освітнього процесу систематично проводили інформаційну роботу щодо популяризації принципів академічної доброчесності та професійної етики. Питання щодо дотримання академічної доброчесності було розглянуто на засіданнях шкільних методичних об’єднань та на нараді при директорі.
Управлінські рішення приймаються на основі врахування думки колективу й інтересів справи. Намагаюся створювати такий мікроклімат, коли успіхи кожного сприймаються позитивно, ініціатива підтримується.
У своїй роботі з працівниками закладу я дотримуюся партнерського стилю керівництва. Прагну, щоб у закладі було наявне творче вирішення справ.
У наступному навчальному році педагогічний колектив закладу продовжить працювати над такими основними завданнями: забезпечення виконання Законів України “Про освіту”, “Про повну загальну середню освіту”, впровадження нового Державного стандарту в 7 класі, підвищення якості освітнього процесу, рівня знань, умінь та практичних навичок учнів з усіх навчальних предметів на основі передових досягнень педагогічної науки, запровадження інноваційних технологій тощо.
ГОЛОВНІ ЗАВДАННЯ ПЕДАГОГІЧНОГО КОЛЕКТИВУ НА
2024-2025 Н.Р.:
Враховуючи зазначене, перед педагогічним колективом залишаються незмінними завдання:
1. Забезпечити реалізацію Стратегії розвитку закладу освіти на 2024-2025 н.р.
2. Формування безпечного освітнього простору навчального закладу для всіх учасників освітнього процесу, створення безпечних умов для здобуття освіти, її доступності та якості (відповідно вимог та рекомендацій воєнного стану та безпекової ситуації).
3. Створення умов для максимальної реалізації можливостей очного та змішаного навчання для учнів нашої гімназії.
4. Забезпечення якості надання освітніх послуг на початковому та базовому рівнях освіти відповідно до державних стандартів.
5. Формування цінностей і компетенцій необхідних для самореалізації здобувачів освіти, якостей успішної людини творця свого майбутнього.
6. Розвиток у здобувачів освіти пізнавальних інтересів і здібностей, потреб глибокого і творчого оволодіння знаннями, розвиток критичного мислення та емоційного інтелекту, навчання самостійного набуття знань, прагнення і мотивації постійно навчатись протягом усього життя.
7. Розвивати критичне мислення учнів.
8. Урізноманітнювати форми роботи використання вчителями для впровадження формувального оцінювання в освітньому процесі.
9. Вчителям під час проведення навчальних занять здійснювати наскрізний процес виховання, поєднувати виховний процес із формуванням ключових компетентностей та наскрізних умінь учнів, акцентувати увагу на:
-повагу гідності, прав і свобод людини;
-національно-патріотичне та морально-етичне виховання;
-розвиток громадянської свідомості та відповідальності;
-розвиток навичок критичного мислення;
-розвиток навичок співпраці та командної роботи;
формування здорового та екологічного способу життя.
10. Вдосконалювати професійні компетентності для роботи в умовах воєнного стану.
11. Враховувати під час атестації та моніторингів педагогічної діяльності педагогічних працівників відповідність професійному стандарту вчителя.
12. Розвиток матеріально технічної бази та покращення умов освітньої діяльності навчального закладу (відповідно фінансових можливостей, умов та особливостей воєнного стану).
13. Організація різнорівневої взаємодії та співпраці всіх учасників освітнього процесу в боротьбі нашої країни проти російської агресії.
Дякую усім за плідну роботу у 2023-2024 н.р.
Бажаю усім вам міцного здоров’я, щастя, благополуччя, творчих здобутків і найголовніше – миру!