План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти
|
|
СХВАЛЕНО |
ЗАТВЕРДЖУЮ |
|
|
протокол засідання педагогічної ради |
Директор підписано Василь Савицький |
Івашковецького ЗЗСО І-ІІІ ступенів |
|
11.01.2021 року №08 |
22.01.2021року наказ №16-о |
|
|
План заходів із запобігання та протидії булінгу (цькування)
у Івашковецькому закладі загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Шаргородської міської ради на 2021 рік
№ |
Завдання |
Заходи |
Цільова аудиторія |
Термін виконання |
Відповідальні |
1. |
Нагадування батьківській громаді про ознаки, види булінгу (цькування) та його прояви в учнівському серед͔͕овищі та способи попередження цього явища
|
Оновлення інформації – пам'ятки на сайті закладу освіти для батьків «Шкільний булінг (цькування). Як припинити третирування дитини в школі та допомогти їй» |
Батьківська громада учнів закладу освіти |
Січень |
Заступник директора з ВР |
2. |
Формування у членів педагогічного колективу вміння запобігати негативним явищам та освоєння методів налагодження взаємодії |
«Профілактика негативних явищ у учнівському середовищі. Як поліпшити ефективну співпрацю в шкільному колективі» |
Педагогічні працівники |
Січень |
Адміністрація закладу, практичний психолог, соціальний педагог |
3. |
Актуалізація знань та практичних навичок розпізнавання ситуації булінгу (цькування) та своєчасно і правильно реагувати на його прояви в освітньому середовищі |
Проходження навчання за програмою курсу «Протидія та попередження булінгу (цькуванню) в закладах освіти» на платформі масових відкритих онлайн-курсів Prometheus |
Новоприбулі до школи педагогічні працівники |
Січень |
Педагогічні працівники |
4. |
Актуалізація проблеми булінгу (цькування), висвітлення особливості даного явища в учнівському колективі, ознайомлення та розширення знань учнів закладу освіти з поняттям «булінг (цькування)», «шкільний булінг», його прояви |
Тренінги-диспути «Булінг це… Види та способи його недопущення» |
Учні 2-11-х класів |
Протягом року |
Соціальний педагог, класні керівники |
5. |
Створення позитивного емоційного настрою в колективі, почуття комфорту |
Перегляд відео-презентацій, відеороли- ків «Толерантність. Толерантне спілкування» |
Учні 5-11-х класів |
Протягом року |
Класні керівники 5-11-х класів |
6. |
Профілактика негативної поведінки у дітей та підлітків, визначення проявів булінгу (цькування) вдома та в учнівському середовищі |
Індивідуальні консультації для учнів і батьків із проблеми попередження булінгу вдома та в освітньому середовищі |
Учні 1-11-х класів та батьки |
Протягом року |
Практичний психолог, соціальний педагог |
7. |
Усвідомлення та дотримання Правил поведінки здобувачів освіти в закладі освіти учасниками освітнього процесу |
Повторення Правил поведінки здобувачів освіти в закладі освіти
|
Учасники освітнього процесу |
Січень-лютий |
Адміністрація, учасники освітнього процесу |
8. |
Формування доброзичливих стосунків та ефективної взаємодії в класному колективі |
Перегляд відеороликів, години спілкування з теми «Дружба – це…», «Я вмію дружити», «Ми дружній клас» |
Учасники освітнього процесу |
Січень-лютий |
Адміністрація, учасники освітнього процесу |
9. |
Створення позитивного емоційного настрою в колективі, почуття комфорту, згуртованості учасників освітнього процесу |
Просвітницька робота «Як бути однією командою» |
Учні 4-11-х класів |
Січень-лютий |
Практичний психолог, соціальний педагог, класні керівники 4-11-х класів |
10. |
Формування навичок зняття емоційного напруження, розуміння емоційного стану оточуючих людей |
Години спілкування «Емоції, які вони бувають?», «Як подолати негативні емоції», «Конфлікти та шляхи їх вирішення» |
Учні 3-11-х класів |
Протягом року |
Практичний психолог, соціальний педагог, класні керівники 3-11-х класів |
11. |
Формування в учнів ключових компетентностей, необхідних для успішної життєдіяльності та самореалізації особистості, формування соціальних навичок та позитивного емоційного настрою |
Залучення здобувачів освіти до гуртків, факультативів, різноманітних секцій |
Учні 1-11-х класів |
Протягом року |
Класні керівники 1-11-х класів, заступник директора з ВР, соціальний педагог |
12. |
Актуалізація власних побоювань, стереотипів поведінки та усвідомлення прав і обов’язків, відповідальності за своє життя та вчинки |
Години спілкування «Правова свідомість, правова поведінка, відповідальність за своє життя» |
Учні 1-11-х класів |
Березень, жовтень |
Соціальний педагог, класні керівники 1-11-х класів |
13. |
Усвідомлення прав та обов’язків учнями закладу освіти, відпрацювання навичок спілкування в можливих конфліктних ситуаціях |
Залучення представників ювенальної поліції до спільних заходів проти булінгу «Не допускай проявів булінгу над собою та іншими» |
Учні 7-11-х класів |
Протягом року |
Заступник директора з ВР, соціальний педагог |
14. |
Вивчення рівня згуртованості учнівських колективів закладу освіти, сформованості соціальних навичок та прийняття відмінностей однокласників |
Спостереження за поведінкою учнів під час освітніх занять та на перерві |
Учні 1-2-х класів |
Листопад |
Соціальний педагог, класні керівники 1-2-х класів |
15. |
Вивчення рівня згуртованості учнівських колективів закладу освіти, сформованості соціальних навичок та прийняття відмінностей однокласників |
Соціометричне дослідження класних колективів |
Учні 3-11-х класів |
Березень, жовтень |
Соціальний педагог, класні керівники 3-11-х класів |
16. |
Створення позитивного емоційного настрою в колективі, почуття комфорту, згуртованості класних колективів |
Тренінгові заняття на згуртованість класних колективів |
Учні 1-11-х класів |
Квітень |
Соціальний педагог, класні керівники 1-11-х класів |
17. |
Формування толерантного ставлення один до одного та повага до своїх особистих кордонів та кордонів інших |
Лекція-диспут «Особисті кордони: як їх окреслити та зберегти» |
Учні 5-11-х класів |
Травень |
Практичний психолог, соціальний педагог |
18. |
Поширення знань та практичних навичок щодо збереження фізичного та психічного здоров’я |
Проходження навчання за програмою «Фізична безпека та протидія насиллю» у рамках комплексного курсу з безпеки «Курс-100» Міжнародного освітнього центру Safety Park |
Учасники освітнього процесу |
Травень-вересень |
Класні керівники 1-11-х класів |
19. |
Нагадування про формулу дружнього спілкування в освітньому колективі, в основі якого повага та толерантність |
Години спілкування «Повага та толерантність-основа дружнього спілкування» |
Учні 1-11-х класів |
Вересень |
Соціальний педагог, класні керівники 1-11-х класів |
20. |
Актуалізація та обговорення проблеми домашнього насильства з батьківською громадою щодо проявів та способів недопущення цього явища |
Батьківські збори «Ми є прикладом для наших дітей ( профілактика домашнього насильства)» |
Батьки учнів 1-11-х класів |
Вересень |
Практичний психолог, соціальний педагог, класні керівники 1-11-х класів |
21. |
Ознайомлення батьківської громади з видами булінгу (цькування), його проявами в учнівському середовищі та способами недопущення явища |
Оновлення інформації щодо профілактики булінгу (цькування) на сайті школи |
Батьки та учні 1-11-х класів |
Вересень |
Заступник директора з ВР, практичний психолог, соціальний педагог |
22. |
Створення позитивного емоційного настрою в колективі, почуття комфорту, згуртованості класних колективів |
Загальношкільна акція «Долоньки толерантності» |
Учні 1-11-х класів |
Жовтень |
Практичний психолог, соціальний педагог, класні керівники 1-11-х класів |
23. |
Висвітлення поняття «булінгу (цькування)», «види булінгу», «шкільний булінг»; оптимізація стосунків у освітньому середовищі |
Оформлення інформаційних стендів для батьків |
Учні 9-11-х класів |
Жовтень-Листопад |
Практичний психолог, соціальний педагог |
24. |
Розвиток навичок безконфліктного спілкування серед учасників освітнього процесу |
Тренінгові заняття «Як налагодити взаємодію в колективі» |
Учні 1-11-х класів |
Грудень |
Практичний психолог, соціальний педагог |
25. |
Профілактика негативних проявів поведінки у дітей та підлітків, визначення проявів булінгу (цькування) вдома та в учнівському середовищі та способи недопущення |
Загальношкільна акція «День рожевої сорочки» |
Учні 5-11-х класів |
Грудень |
Практичний психолог, соціальний педагог |